כותרת
> C;
1/1
X
מה אתה מחפש?
פרסום ממומן מול קידום אורגני בפייסבוק

Warning: Undefined array key "banner_id" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 50

Warning: Undefined array key "banner_title" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 51

Warning: Undefined array key "banner_image" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 52

Warning: Undefined array key "banner_image2" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 53

Warning: Undefined array key "banner_link" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 54

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/leap/public_html/helpers/print.php on line 7

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/leap/public_html/helpers/print.php on line 10

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/leap/public_html/helpers/print.php on line 10

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/leap/public_html/helpers/print.php on line 15

Warning: Undefined array key "banner_order" in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 55

Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/leap/public_html/plugins/random_banners/banners.php on line 60

הקדמה:

בעמוד זה נשווה בין פרסום ממומן בפייסבוק לבין קידום אורגני בפייסבוק. מה זה אומר הקמת קמפיין בפייסבוק? מהו דף עסקי? איך מקדמים אורגנית בפייסבוק? מה כדאי לעסק קטן לעשות קודם?

איך מודדים הצלחה?

על שאלות אלו ועוד במאמר הבא:

מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק הוא שיטה שיווקית (מוצלחת לרוב), שתאפשר לכם להציג את המודעות שלכם לקהל יעד רלוונטי באינטרנט, תוך שאתם משלמים לפייסבוק לפי חשיפות (CPM).

על היתרונות והחסרונות של פרסום ממומן בפייסבוק דובר רבות, אז נגיד בקצרה – ניתן להרוויח רבות מפרסום ממומן בפייסבוק, אך זה תלוי בעיקר בתחום העסק, בהתנהגות הגולשים, באיש השיווק שמנהל את הקמפיין, וכמובן בבעל העסק (שיידע לסגור עסקאות מלקוחות פוטנציאלים רלוונטיים).

בניית אסטרטגיה שיווקית לקמפיין ממומן בפייסבוק:

אם אתם חושבים להקים קמפיין ממומן בפייסבוק, עליכם להתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית.

מה הכוונה? אתם צריכים לשאול את עצמכם (מומלץ לענות בכתב!), או שאיש השיווק הדיגיטלי ישאל אתכם, 5 שאלות קריטיות:

1. מהן מטרות הקמפיין?

  • תגדירו מהי המטרה - להגדיל את המודעות לעסק? להגביר את התנועה לאתר? להגדיל את מספר הלידים? להוביל לרכישות? לשווק ללקוחות מתעניינים (רימרקטינג)? לשווק ללקוחות שכבר ביצעו המרה?
  • תקבעו יעדים שתוכלו למדוד – בהתאם למטרה/ מטרות, תקבעו מאיזה תוצאה תהיו מרוצים מהקמפיין, ומה ייחשב להצלחה עבורכם. זה יכול להיות 200 כניסות חודשיות חדשות לאתר, 20 המרות חודשיות, 50 לידים חדשים, וכו'.

2. מיהו קהל היעד?

תגדירו מהו שוק הקהל שלכם? האם יש מספיק אנשים שיתעניינו בשירות או במוצר שלכם?

בנוסף, הגדירו במפורט מי קהל היעד שלכם? נשים? גברים? באיזה גיל? מהם תחומי העניין שלהם?

הגדרת קהל היעד היא חיונית להמשך הקמפיין, שכן ללא הגדרה של קהל היעד המודעות שלכם ייחשפו לאנשים לא רלוונטיים.

3. מה התקציב?

תקבעו תקציב חודשי או יומי שאתם מעוניינים להוציא לקמפיין. ההמלצה לרוב העסקים היא מינימום 1500 ₪ בחודש, אם אתם נעזרים בסוכנות שיווק, תחשבו גם את הסכום שאתם משלמים להם בחודש.

4. מי הם המתחרים?

התחרות היום בפייסבוק גדולה, ברוב התחומים. לכן, טרם בניית הקמפיין, עליכם לבדוק מי הם המתחרים העיקריים שלכם, האם הם מפעילים פרסום ממומן, מה יידרש בשביל לבלוט יותר מהם?

5. מה מייחד אתכם?

כאמור, התחרות היום גדולה, ולכם, כדי שיקנו מכם, עליכם לחשוב מה מייחד אתכם.

חשבו – למה אתם הייתם קונים מעצמכם? מה ייחודי בכם שאין במתחרים? זה יכול להיות השירות האישי והיחס החם, יכול להיות שיטת הייצור, פעולות ייחודיות שרק אתם עושים בתחום שלכם, ועוד.

איך מתנהל הקמפיין בפועל?

לאחר בניית האסטרטגיה, עליכם לכתוב מספר מודעות (עדיף כמה שיותר) – מושכות את העין, מכוונות לקהל היעד, מניעות לפעולה.

לאחר מכן, עליכם לבחור תמונות או סרטוני שיוצגו יחד עם המודעות שלכם.

בהמשך, בעזרת הכלים של פייסבוק ובעזרת כלים חיצוניים, תוכלו לבדוק את התנהגות הקהל, ובהתאם לכך לשנות ולשפר אותן, ולהשקיע שם את התקציב.

מהו קידום אורגני בפייסבוק?

קידום אורגני בפייסבוק הוא שיטת שיווק שמטרתה להגדיל את החשיפה ואת המודעות לעסק שלכם. להבדיל מפרסום ממומן, שיטה זו היא 'בחינם'.

למה המרכאות? כי זמן שווה כסף, ולוקח זמן רב וסבלנות כדי ליצור קידום אורגני ברמה גבוהה בפייסבוק.

מה זה אומר בפועל?

בפועל, כדי ליצור קידום אורני מוצלח, אתם צריכים ליצור קהילה בפייסבוק שתצרוך את התוכן שלכם באופן קבוע, באמצעות דף עסקי או הדף האישי.

יש מספר יתרונות לדף עסקי על פני דף אישי, שלא ניכנס אליהם פה, אך ככלל, השיטה היא אותה שיטה – העלאת תוכן קבוע, מתן ערך לגולשים, חיבורים עסקיים עם אנשים מהתחום שלכם, מענה לתגובות בכבוד וקריאה לפעולה.

כאמור, קידום אורגני בפייסבוק, להבדיל מפרסום ממומן, הוא תהליך שלוקח זמן רב יותר.

מה הבדלים בין פרסום ממומן בפייסבוק לקידום אורגני בפייסבוק?

אמנם שתיהן שיטות שיווקיות מוצלחות, אך כמו שאתם כבר בטח יודעים, יש הבדלים רבים בין שתי שיטות הפרסום.

נסדר אותם בטבלה:

קריטריון

פרסום ממומן בפייסבוק:

קידום אורגני בפייסבוק:

עלויות

תשלום עבור חשיפה (CPM)

ללא תשלום

קהל יעד

תוכלו לבחור קהל יעד מדויק

תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם, אך תהיו פחות ממוקדים.

מהירות

תגיעו לתוצאות מהירות יחסית

התוצאות איטיות יותר, אך יש פה מחשבה לטווח הארוך.

מדידה

תוכלו למדוד את ביצועי המודעות בצורה מדויקת

המדידה מורכבת יותר

בתור עסק קטן – האם להתחיל בפרסום ממומן בפייסבוק או בקידום אורגני בפייסבוק?

השאלה במה כדאי להתחיל היא שאלה שאנו נשאלים רבות, אבל התשובה על כך היא לא על רגל אחת. באופן כללי, פרסום ממומן בפייסבוק הוא תהליך שמביא תוצאות מהירות יותר, לעומת קידום אורגני שלוקח זמן רב יותר לבנות קהילה ולראות באמצעותו תוצאות מיידיות.

אתם בטח אומרים לעצמכם –"אבל אני רוצה גם וגם". אז אתם צודקים. ההמלצה הרווחת היא לעשות קידום אורגני ופרסום ממומן במקביל. באופן הזה אתם גם רואים תוצאות מיידיות וגם בונים את המותג שלכם לטווח הארוך.

לסיכום:

פרסום ממומן וקידום אורגני בפייסבוק הם שתי שיטות מצוינות שיכולות להגדיל את החשיפה והמודעות לעסק שלכם, להביא לכם לקוחות חדשים וליצור לכם קהל לקוחות נאמן.

כמובן שגם כאן וגם כאן – יש צורך בידע, בניסיון ובסבלנות.

בהצלחה!

כמה מילים מהניסיון הרב שלנו אליך
כדאי לעשות אצלנו במקפצה מבית יאלו דיגיטל הפקת קורס דיגיטלי משלכם ויצירת רווח פסייבי לעתיד שלכם

המקפצה בשיתוף יאלו דיגיטל היא חברה מנוסה המספקת שירותי הפקת קורסים דיגיטליים, שיווק קורסים דיגיטליים ומיתוג מתחילת התהליך ועד הסוף, כולל:

  • ניסיון וידע: יאלו דיגיטל בשיתוף leap courses פועלים בתחום הפקה דיגיטלית כבר למעלה מעשור וצברנו צברה ניסיון וידע ביצירת קורסים דיגיטליים איכותיים.
  • צוות מקצועי: יאלו דיגיטל בשיתוף המקפצה עובדים עם צוות מומחים בתחומים שונים, כולל הוראה, עיצוב, הפקה ועריכה.
  • תהליך עבודה יעיל: יאלו דיגיטל בשיתוף המקפצה מציעה תהליך עבודה יעיל ומאורגן שיבטיח כי הקורס שלכם ייצא לאוויר בזמן ובתקציב.
  • תמיכה מלאה: יאלו דיגיטל תעניק לכם תמיכה מלאה לאורך כל תהליך הפקת הקורס. החברה תהיה שם בשבילכם כדי לענות על השאלות שלכם ולסייע לכם בכל צורך.
מאיפה מתחילים לבנות קורס דיגיטלי

קורסים דיגיטליים הם דרך מצוינת ללמוד מיומנויות וידע חדשים. הם מציעים גמישות רבה ללומדים, וניתנים לצפייה בכל מקום ובכל זמן. יצירת קורס דיגיטלי היא תהליך מאתגר אך משתלם. אם תנקטו בצעדים הראשונים הנכונים, תוכלו ליצור קורס דיגיטלי איכותי ומועיל שיסייע לכם להשיג את היעדים שלכם וליצור לעצמיכם רווח פאסיבי

1
בחרו נושא

הצעד הראשון הוא לבחור נושא לקורס. הנושא צריך להיות מעניין וכזה שיש לכם ידע וניסיון בו.

2
קהל יעד

חשוב לקבוע מראש את קהל היעד. מי האנשים שתירצו להגיע אליהם עם הקורס הדיגיטלי?

3
פיתוח קונספט

כתיבת סילבוס ופיתוח קונספט מעניין לקורס הדיגיטלי שלכם. הבינו את המטרות של הקורס

4
עיצוב ושיווק

חשוב לעצב אתר בצורה שיווקית ומושכת. שיווק דיגיטלי חשוב בכדי להגיע לקהל רחב

לקוחות ממליצים

הלקוחות שלנו ממליצים עלינו לבניית קורס דיגיטלי מסיבות רבות. אם אתם מחפשים חברה מקצועית ומנוסה שתוכל לעזור לכם ליצור קורס דיגיטלי איכותי ומועיל, Leap Courses היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

אני ממליץ בחום על ליפ - קורסים דיגיטליים לכל מי שרוצה ליצור קורס דיגיטלי איכותי ומועיל...

רוני ל. - מרצה ומחנך

שמי אריקה ואני אמנית וצלמת. אני אוהבת להעביר ידעה וללמד אחרים את הדברים שאני יודעת...

אריקה ק. - צלמת ואמנית רב-תחומית

הייתי תמיד אדם של למידה. אני אוהב ללמוד דברים חדשים, וכשגיליתי את האפשרות ליצור קורס דיגיטלי משלי....

גיל א. - מרצה לטיפול קוגנטיבי
הבלוג של Leap Courses

אם אתם מעוניינים ליצור קורס דיגיטלי, כדאי לכם לקרוא את המאמרים שלנו. המאמרים שלנו מספקים מידע מקיף ומועיל על כל שלבי בניית קורס דיגיטלי, החל מבחירת הנושא ועד לשיווק הקורס. המאמרים שלנו מלאים במידע מקיף ומועיל. הם מכסים את כל הנושאים החשובים לבניית קורס דיגיטלי, כולל בחירת נושא, קהל יעד, פיתוח קונספט, יצירת תוכן, עיצוב ושיווק.

> לכל הכתבות בבלוג שלנו

כיצד לכתוב קורס דיגיטלי?

תוכנית לימודים היא הבסיס לכל קורס דיגיטלי. היא קובעת את הנושאים והיעדים של הקורס, ואת הדרך שבה החומר יסופק ללומדים...

קרא/י עוד
כיצד ליצור תוכן איכותי לקורס

התוכן הוא לב ליבו של כל קורס דיגיטלי. תוכן איכותי ימשוך ותחזיק את הלומדים שלכם, ויסייע להם ללמוד את החומר בצורה יעילה.

קרא/י עוד
כיצד להקליט קורס דיגיטלי?

קורסים דיגיטליים הפכו לדרך פופולרית ללמוד נושאים חדשים. הם מציעים גמישות, נוחות, וערך רב. אם אתם שוקלים ליצור קורס דיגיטלי משלכם, אחד הדברים...

קרא/י עוד
יאלו עיצוב ובניית אתרים - שיווק דיגיטלי חריף